Kod „Krasawica” czyli Malta Philharmonic Orchestra zdobywa Moskwę !

Wpadł mi w właśnie w zdrętwiałe ręce magazy „Мальтийский Вестник”. Odśnieżając ...tzn. odświeżając mój Rosyjski (5 lat w podstawówce , eh młodość za Jaruzela, durne lata 80-te) natrafiłem na wywiad z Agnieszką Kuźma (nazwisko pochodzi z Ukrainy prawdopodobnie od 'kosmyk' lub kosmos :-) Moja rodzina też ze wschodu a nazwisko to spolszczony dopełniacz od 'wieśniak' мужика́ ;-) 

 Agnieszka wraz z kilkoma innymi wybitnymi muzykami z MPO zagrała tam pewnikiem koncertowo. Pisze z zachwytem o Moskwie, chwali rosyjskich współgraczy oraz że publiczność była 'благородная' ! 

Eh, że mnie tam nie było „jaħasra miskin” ! Malta / Rosja ? A i owszem, car Paweł I był nominalnym Wielkim Mistrzem 'de facto' po Hompeszu ale to przy innej okazji...




Cały wywiad tu, strona 21 : http://maltavest.com/archive/MV-8_web.pdf

Komentarze

Popularne posty