Junior Eurowizja 2018 - POLSKA wygrywa !!!

Muzyka - wygrali my !!! Juniorska Eurowizja zdobyta dzięki Roksanie Węgiel z Jasła.


Taki prezent na 100 lecie Niepodległości !!!! Trzynastolatka jest Koziorożec - jak ja ! Wcześniej wygrała program The Voice Kids. Była w drużynie Edyty Górniak co w Eurowizji miała najwyższa dla Polski lokatę – drugie miejsce w 1994 r "To nie ja byłam Ewą" - dobry omen jak się zowie. Tak rodzą się gwiazdy.



W tekście piosenki panny Roksany - „Anyone I Want To Be”. - jest "lecę tam gdzie nieznany ląd /Sięgam gdzie nie sięga wzrok" ...zaraz, to chyba ... !!!! Jako abiturient szkoły im. A. Mickiewicza znam ja wieszcza na wylot (nawiedziłem nawet miejsce śmierci w Stambule) . Od razu wychwytuję inspirację "Odą do młodości" : 'Młodości! ty nad poziomy wylatuj / Do nieba pójdzie po laury. /Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga' . 

Profetyczne, ażeby i przecież jutro czyli 26.11 jest rocznica zgonu... Adam maczał w tym palce,  no i przecież na Białorusi się urodził a tam był konkurs. Mam Apophenia moment ...




Autorzy tekstu to Maegan Cottone, Nathan Duvall, Cutfather (Mich Hansen) , Peter Wallevik, Daniel Heløya Davidsen, Juliusz Kamil i Lanberry ( Małgorzata Uściłowska). Uff !

„Anyone I Want To Be”.


Used to live in the shadow
Now I’m not afraid to risk it all
I can talk a bit louder
With a power of a thunderstorm

Mam niepokorny stan
czuję coraz mocniej dzień po dniu
Kiedy moje serce złapie rytm
nie powiem stop, nie powiem stój

Chce unosić się na wietrze
Mogę być, tym kim zechce
lecę tam gdzie nieznany ląd
Sięgam gdzie nie sięga wzrok

I just wanna scream at the top of my lungs
shout it from the rooftop loud
I speak my heart and I know I can be
ANYONE I WANT TO BE

Life’s never really black or white
There’s more to it than meets the eye
I speak my mind and now I know I can be
ANYONE I WANT TO BE

minuta, dwie przede mną cel
nie wybieram dróg na skrót
trzymam z całych sił za ster
mogę zdobyć każdą z gór

mam niepokorny stan
będę sobą nawet, jeśli świat
już napisał dla mnie inny plan
ja powiem stop, ja powiem pas

Chce unosić się na wietrze
Mogę być, tym kim zechce
lecę tam gdzie nieznany ląd


Świat dziś mieni się milionem barw
chowam w dłoniach najcenniejszy skarb
Nawet jeśli przyjdzie biec pod wiatr
wiem, że możesz tak jak ja

Życie to nie tylko czerń i biel
teraz chwytam każdy dzień
nawet jeśli przyjdzie biec pod wiatr
wiem, że możesz tak jak ja

jeszcze przedwczoraj niepewność
strach, który budził ze snu
wystarczy chwila by móc
zamknąć co było na klucz

jeszcze przedwczoraj niepewność
strach, który budził ze snu
wystarczy chwila by móc


Life’s never really black or white
There’s more to it than meets the eye

I speak my mind and now I know I can be


Zwyciężczyni konkursu została wyłoniona na podstawie głosów oddanych przez narodowe jury i telewidzów. Swoje zwycięstwo zawdzięcza właśnie głosom telewidzów. Pokonała 19 reprezentantów. Występ w Mińsku, 25.11.2018 oglądało na żywo 15 tyś mam, cioć i trochę postronnych też pewnie się zmieściło.


Malta w tym roku na piątkę ale już dwa razy wygrała: 2013 oraz w 2015 roku - wtedy Destiny Chukunyere za zwycięstwo dostała od Prezydenta na Dzień Republiki odznaczenie Midalja għall-Qadi tar-Repubblika (Medal for Service to the Republic). Mamy tu paralele MT/PL i tu i tu wysyłamy dorosłych i żenujące występy nie warte są nawet linijki, choć Wielki Adam coś rzucił „A wtem jak bańka prysnął o szmat głazu./Nikt nie znał jego życia, nie zna jego zguby' . W to mi graj.




Adam Mickiewicz

ODA DO MŁODOŚCI


Bez serc, bez ducha, to szkieletów ludy;
Młodości! dodaj mi skrzydła!
Niech nad martwym wzlecę światem
W rajską dziedzinę ułudy:
Kędy zapał tworzy cudy,
Nowości potrząsa kwiatem
I obleka w nadziei złote malowidła.
Niechaj, kogo wiek zamroczy,
Chyląc ku ziemi poradlone czoło,
Takie widzi świata koło,
Jakie tępymi zakreśla oczy.
Młodości! ty nad poziomy
Wylatuj, a okiem słońca
Ludzkości całe ogromy
Przeniknij z końca do końca.
Patrz na dół - kędy wieczna mgła zaciemia
Obszar gnuśności zalany odmętem;
To ziemia!
Patrz. jak nad jej wody trupie
Wzbił się jakiś płaz w skorupie.
Sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem;
Goniąc za żywiołkami drobniejszego płazu,
To się wzbija, to w głąb wali;
Nie lgnie do niego fala, ani on do fali;
A wtem jak bańka prysnął o szmat głazu.
Nikt nie znał jego życia, nie zna jego zguby:
To samoluby!
Młodości! tobie nektar żywota
Natenczas słodki, gdy z innymi dzielę:
Serca niebieskie poi wesele,
Kiedy je razem nić powiąże złota.
Razem, młodzi przyjaciele!...
W szczęściu wszystkiego są wszystkich cele;
Jednością silni, rozumni szałem,
Razem, młodzi przyjaciele!...
I ten szczęśliwy, kto padł wśród zawodu,
Jeżeli poległym ciałem
Dał innym szczebel do sławy grodu.
Razem, młodzi przyjaciele!...
Choć droga stroma i śliska,
Gwałt i słabość bronią wchodu:
Gwałt niech się gwałtem odciska,
A ze słabością łamać uczmy się za młodu!
Dzieckiem w kolebce kto łeb urwał Hydrze,
Ten młody zdusi Centaury,
Piekłu ofiarę wydrze,
Do nieba pójdzie po laury.
Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga;
Łam, czego rozum nie złamie:
Młodości! orla twych lotów potęga,
Jako piorun twoje ramię.
Hej! ramię do ramienia! spólnymi łańcuchy
Opaszmy ziemskie kolisko!
Zestrzelmy myśli w jedno ognisko
I w jedno ognisko duchy!...
Dalej, bryło, z posad świata!
Nowymi cię pchniemy tory,
Aż opleśniałej zbywszy się kory,
Zielone przypomnisz lata.
A jako w krajach zamętu i nocy,
Skłóconych żywiołów waśnią,
Jednym "stań się" z bożej mocy
Świat rzeczy stanął na zrębie;
Szumią wichry, cieką głębie,
A gwiazdy błękit rozjaśnią -
W krajach ludzkości jeszcze noc głucha:
Żywioły chęci jeszcze są w wojnie;
Oto miłość ogniem zionie,
Wyjdzie z zamętu świat ducha:
Młodość go pocznie na swoim łonie,
A przyjaźń w wieczne skojarzy spojnie.
Pryskają nieczułe lody
I przesądy światło ćmiące;
Witaj, jutrzenko swobody,
Zbawienia za tobą słońce!


Komentarze

Popularne posty