Wpływ księżyca ...gra Emilia Wiśniewska


...skoro Valletta jest miastem portowym to przesyłam wiadomość w butelce, co to ją mam w ręce. Szurając nocą ulicami 'Il-Belt' można zawyć do księżyca – szczególnie widząc rachunek z restauracji typu 'tourist trap' przy głównej lub zejść na uliczki poślednie. Tako i ja zrobiłem tej nocy, ah. Trafiłem na Strait Street, słyszę już z dala ktoś szarpie druty jak reinkarnacja Djnago Rainhard'a oraz gęśle temu wtórują. Czudny konczert pod gwiazdami.

bar się nazywa Yard 32 ...

 Zasiadam na zydelku, wpatruję się 'moonstruck' i poznaję piękną oraz pierwszorzędnie usmyczkowaną Emilię naszą z orkiestry symfonicznej. Rezonują ich pudła jazzastycznie to rozsiadam się jak basza. Dźwięki muzyki koją uszy a popijany tonic gasi pragnienie ciała. Księżyc też na nas zerka oraz przyświeca mi w drodze powrotnej na terminus. Lunatykuję zdaje się odrobinę ...Nutki wypełniające trzewia mnie unoszą jak łagodne fale nad koślawym trotuarem ...płynę „Moon river” …


Nie wiem jak dojechałem na kwadrat …do snu myjąc kły (wszystkie trzy) zanuciłem sobie :

W górze tyle gwiazd,
w dole tyle miast.
Gwiazdy miastom dają znać,
że dzieci muszą spać...

Ach śpij kochanie.
Jeśli gwiazdkę z nieba chcesz, dostaniesz.
Czego pragniesz daj mi znać,
ja ci wszystko mogę dać.
Więc dlaczego nie chcesz spać???

Ach, śpij, bo nocą,
kiedy gwiazdy się na niebie złocą,
wszystkie dzieci, nawet złe
pogrążone są we śnie,
a ty jedna tylko nie....

Aaa... Aaa...
Były sobie kotki dwa.
Aaa... Aaa...
Szarobure, szarobure, obydwa.

Ach, śpij, bo właśnie
księżyc ziewa i za chwilę zaśnie.
A gdy rano przyjdzie świt
księżycowi będzie wstyd,
że on zasnął, a nie ty.

W górze tyle gwiazd,
w dole tyle miast.
Gwiazdy miastom dają znać,
że dzieci muszą spać...


Komentarze

Popularne posty