Miliony monet, Mała Orkiestra Świątecznej Pomocy


Święta to czas dobroci i rodzinnego spędu. Na sutym stole jeden talerz wolny dla niespodzianego wędrowca i ja poczułem się takim będąc zaproszony przez KILKA osób do stołu – dziękuję. Nie mogłem być wszędzie mam nadzieję na spotkanie nevertheless ;-)
Damian Darmianin - The Kolaz Kitaro Collection
Odbywa się na Malcie wiele imprez dobroczynnych by zebrać środki do potrzebujących i pokazać międzyludzką solidarność. Największa to Istrina – dla Malta Community Chest Found zebrano ponad 6 mln euro – fundacja wspiera ciężko chorych i ich rodziny. Jest jeszcze Jum Generostia dla Dar tal – Providenza – aż 1,4 mln w jeden dzień dla domu opieki. Możemy powiedzieć że nasz papież się przyczynił do tej rekordowej zbiórki. Wystawiono tam relikwię św. Jana Pawła II. Kawałek gazy z krwią z zamachu na Placu św. Piotra 13.05.1981. Przedmiot jest tu dzięki maltańskiej zakonnicy Maria Bambina Bugeja co się nim zajmowała w Gemelli. W tym roku przypada 100 rocznica rodzin Polaka.


https://www.independent.com.mt/articles/2020-01-02/local-news/Record-1-3-million-collected-for-Dar-tal-Providenza-6736217954


Skoro Malta jest wyspą mikrusem a ja się nazywam (serio) Muzyka to tą akcję charytatywną można by nazwać MAŁA Orkiestra Świątecznej Pomocy - dyrygentem jest Kamila 'muzykami' licytodawcy z kolei aktywna widownia to licytanci - WSZYSTKIM bardzo,BARDZO dziękuję za zaangażowanie i pomoc !



https://www.facebook.com/groups/886101925125202/889041248164603/?comment_id=901776183557776&notif_id=1578134201129138&notif_t=group_comment_reply


Dziękuję tym razem szczególnie anonimowym darczyńcom. Bez pomocy forumowiczów Polacy Na Malcie bym nie dał rady – bardzo dziękuję za wsparcie finansowe i moralne !!!
Nadal studiuję – 4 razy w tyg zajęcia. Czasami jednak 'wagarowałem' nie będąc w stanie zawlec się na kampus przy lotnisku. Mam na to usprawiedliwienie ze szpitala dla dziekanatu - jak bym wyleciał ze studiów to leżę / mam pozamiatane / klops. Tylko dzięki temu że jestem studentem mam ubezpieczanie zdrowotne na Malcie.

Ta część tylko dla twardych.

Na styczeń konsylium lekarskie Mater Dei wyznaczyło mi 10 wizyt! Jestem pacjentem 5 oddziałów gdzie wciąż mam ponawiane badania i zabiegi : Onkologi – wlew Nivolumabu, Ortopedii (biodro niedomaga), Chirurgii (operacje i kontrola), Radiologii (prześwietlenia porównawcze rezonansem i tomografia), Okulistyka (przerzut do oczu). Byłem też na Laryngologi ale to był na szczęście fałszywy alarm. Plus odwiedzam aptekę Spiżerija Kalkara po drodze w San Gwann gdzie Mgr Joanna faszeruje mnie pigułami i poczęstowała termometrem (ale już bez Mercurego). Chyba zatrudnię jak to śpiewała Maryla R. Szparkę Sekretarkę bo mam taki zamęt / kociokwik w głowie od tych wizyt, że jeszcze w „wariatkowie” skończę. Na przemian ryczę i popadam w błogostan (Niech ryczy z bólu ranny łoś, Zwierz zdrów przebiega knieje - Szekspir).
Już 2-go miałem kolejną operację a miała być tylko wizyta kontrolna. Jednak zdecydowano na rachu-ciachu. Miałem podgląd na żywo bo tylko miejscowe znieczulenie. Chirurdzy tak mi mocno ściągnęli skórę na mostku dratwą, że obojczykami teraz mogę sobie chusteczkę przytrzymać by nos wysiąkać. Chodzę zgarbiony i z wykrzywioną gębą jak Quasimodo( znacie wersję z A.Hopkinsem z '82?) Już wszystkimi maszynami mnie tam przetestowano więc mam wizytę w szpitalu DaVinci  ( a kręcono tu część zdjęć do filmu) by prześwietlić moje kulejące biodro. Po wynikach badań dowiem się jakie będą kolejne decyzje.
W niedzielę 5.01 przypadają moje urodziny – dziękuję za życzenia. Jestem już tak stary że umiem obsługiwać telefon z tarczą, do babci jeździło się ciuchcią na wungiel a nad wsią latały drapieżaste Pterodaktyle (dlatego tak lubię ciastko Imqaret z daktylami ;-) Wsparcie jakie odstaję od Polaków Na Malcie przypisuję Świąteczno-Felietońsko-Urodzinowo-Altruistycznym odczuciom. Jakakolwiek motywacja BARDZO BARDZO DZIĘKUJĘ. Mam nadzieję że jednym z postanowień noworocznych mieliście zadbanie o swoje zdrowie – czego z całego serca życzę. Najlepszego tej pięknej niedzieli i Sahha !

Komentarze

Popularne posty