Latający Kufer - turystyka Malta 2019



NSO podanło najnowsze dane dotyczące turystyki na Malcie AD 2019. Całościowo to 2,8 mln wizytujących + 6% przepuściło na Malcie aż 2,2 mld euro. Włodarze interesu mają się z czego cieszyć, wyniki są imponujące pomimo, że w grudniu poleciało mając one way ticket (nie na kufrze bynajmniej) pół rządu w tym Minister Turystyki w kierunku otchłani ... Przybyło za to w tym miesiącu aż 144 tys. gości zostawiając coś 100 000 000 eurasków. Wychodzi też z tabelek, że co DNIA na Malcie jest 50 tyś. przyjezdnych – i jak tu dopchać się do busa linii 13/14/16 z terminusa w Valletta się pytam ? Na szczęście na moją dzielnię do Sliema jedzie 21, a tego większość turystów nie wie - więc cicho sza ;-)


 Polacy nadal kofają Malcie i szturmują naszą tycią skałę aż trzeszczy w posadach. Liczba – 104 228 osób co daje +8,2 % przyrost, wydając ok 70 mln e +17 % czyli po UK, Italy, Germanii, Francji i Spaniardach jesteśmy niezagrożenie na 6 miejscu a jest szansa na 5 w 2020. Co Polaków przyciąga ? Słońce/ widoczki, religia, historia – taki bym ranking widział. Duża ilość połączeń, działania marketingowe Malta Tourism Authority i dodam nie skromnie, że też niezmordowana praca w świątki, piątki i 24/7 Zasłużonych Pracowników Przemysłu Turystycznego (pozdr hotelarską, restauracyjną i wycieczkową ferajnę). Well, w eto wriemia goda ja dumaju tudzież gdzie na „kanikuły pajechat”. Mój kufer już odkurzyłem i odpajęczyłem ze stryszku aaaa, psik ! W zeszłe lato pracowałem czasowo dla wycieczkowca i mogłem pohasać po wszystkich 18 pokładach. Może by tak w rejs na fiordy … Jest ino jeden szkopuł, kasiroa na rejsiora; zastosuję więc sprawdzoną metodę Inż. Mamonia, czyli służbowo na statek jako K.O.-wiec !
 „ma pan bilet ?/ skąd ?/ A pan / skąd mam mieć / to wchodzimy / oczywiście” 

No to ahoj ! ;-)



lekcja bycia K.O. wcem od samego mistrza !

ps. Andersen !


Komentarze

Popularne posty