Folk Fest 2022 i znów polskie tańce obertańce !


Wreszcie rok 2022 pozornie jest rokiem przełomu po dwóch sezonach bez zabaw i imprez plenerowych, i tak część się nie odbyła (Airshow, Classic Cars itp.)

Malta International Folk Festiwal to przedsięwzięcie z ziemi włoskiej na Maltę. Mamy 3cią edycję ponownie z udziałem Polaków co bardzo mnie cieszy.


ITALIA - Gruppo Storico Marchesato poszło w tradycyjne tańce

LITWA – Nemunelis wzięło nowoczesne bity i do tego dziewoje urocze tańcowały

SERBIA – Kud Dukat dzieci na scenę wypchnęłe na początek

….gdy dorośli jeszcze szlifowali formę w kierpcach !

LITWA po raz kolejny i jest zmiana pokoleń na grupę Dziaukis

POLSKA – Zespół Tańca Ludowego Politechniki Warszawskiej – Szkoły Nauk Technicznych i Społecznych w Płocku “Masovia” na szczęście podczas ich występu deszczyk łaskawie zaczął mżyć i zamaskował moje zeszklone oczęta modre …

BUŁGARIA – Devet Osmi już za kulisami odbiera ostatnie komendy od trenera

LITWA raz trzeci – VIEVERSA będzie hop-sa-sać i sukniami kręcić kolorami jak w kalejdoskopie

POLSKA i to z moich ziem śląskich rodzinnych, zespół PATRIA Akademickie Stowarzyszenie Kultury i Folkloru przy Uniwersytecie Śląskim – Katowice. Tu były omy i starzyki, piosenki znane i lubiane „Siała Baba mak” „Szła dzieweczka do laseczka” .

Bardzo pozytywne wrażenie bo to znaczy że jest nadzieja, młodzi nadal chcą ludowość podtrzymać i mają czas na coś twardego/ realnego.

ps. nie pokazała się w Valletta gdzie nagrywałem grupa z Malty, jednak gdy podczas innych fest miałem okazję zobaczyć występy autochtonów uderzył mnie brak tańców w parach co jest w Polsce obowiązkowe, tutaj panie pokazują w tańcu prace domowe a panowie im przygrywają, mam taką refleksję że to przez brak BUTÓW nie ma tańców szybkich, z przytupami jak u nas na kontynencie   




 W dniach 23-25 09 na ulicach Valletty, Buggiby i Zejtun wystąpił zespół PATRIA  z Katowic moich rodzinnych stron ! Stowarzyszenie Kultury i Folkloru "Patria" to pełna pasji, grupa ludzi zakochanych w muzyce i folklorze polskim a wywodzących się z Zespołu Pieśni i Tańca " Katowice" przy Uniwersytecie Śląskim . 

https://skif-patria.pl/


oraz MASOVIA. - zespół fili Politechniki Warszawa w Płocku 



https://www.visitmalta.com/en/events-in-malta-and-gozo/event/malta-folk-festival/


W 2019 była WARMIA dająca ognisty występ w St.Julian's 


A jak mieszkałem na Gozo to tam CHLUDOWIANE mnie o łzy przyprawili ! 





Komentarze

Popularne posty