Who is Whoy ? Robert Abela / Joseph Muscat



Przyleciałem na Maltę 31.03. 2013 roku (Święto Wolności od Brytoli). Z Krakowa gdzie całą noc była zamieć śnieżna. Wylądowałem na Luqa i słońce rozpuściło mi batonik Bounty w kieszeni - Smak raju;-) . Podczas pierwszej wizyty w Valletcie od razu wpadłem na Premiera Josepha Muscata. Dopiero co został wybrany a ja o nim ani Malcie nie wiedziałem prawie nic. 


UWAGA - fota : Muscat z żoną idą do parlamentu, który wtedy był w Pałacu. Nad nimi baner z wystawy „Vanity, Profanity&Worship”. Słowa te okazały się prorocze dla7 lat jego rządów. Kult jakim go otaczano to NorthKorea do kwadratu. 


Wydawał się Niepokonany – nawet sobie tatuaż Invictus zrobił. Państwo premierostwo zawłaszczyło sobie państwo Maltę i babilońskie rozpasanie hulało jak u Baltazara, do czasu …  

Pierwsza decyzja : oddanie własnego samochodu w leasing urzędowi i zarobek 6 tyś. euro. Druga – umorzenie długów znajomka na 4 mln euro ! Potem było jeszcze 100 takich dealów . Wtedy pracowałem na recepcji i żyłem sobie w błogiej nieświadomości na rajskiej wyspie. Pierwszego grudnia tego roku wziąłem udział w FunRun na cele dobroczynne i po raz pierwszy zamieniłem dwa słowa z premierem, że Malta jest great i pleased to meet you. Dostałem też autograf na koszulkę.

 Akurat była też wtedy kicha w turystyce, zimą mój hotel częściowo zamknięto i dostałem kopa. Wylądowałem na Gozo – to był Rok Spokojnego Słońca (znacie film?), Arkadyjska idylla, nocki na recepcji a dnie łażenie po Ghawdex … raj i racuszki wam mówię.


Brutalne przebudzenie nastąpiło jak trafiłem w necie na Running Commentary , info blog prowadzony przez Daphne Caruana Galizia. Tu naga i rozszarpana prawda skoczyła mi do gardzieli i krzyczała – politycy to klan szumowin, ministrowie to łapserdaki, wyborców tylko interesuje pełne ryło a na resztę plują. Znów Biblia – to był „głos wołającego na puszczy” Ks. Izajasza. Dziś mija 29 tyg od jej zamordowania. Decyzja wyszła najprawdopodobniej z Castillle. Szczycę się, że korespondowałem z panią D.C.Galizia, dopytując o niuanse lokalnej polityki. Mam też większość numerów jej magazynu „Taste&Flair” - była Gigantem, Jedno Osobową Armią. Mąż prawnik – wiem, że pomaga nawet szaraczkom. Trzech udanych synów i zgładzono ją na ołtarzu prawdy. Wcześniej zdążyła jeszcze napisać : Król jest nagi i zupełnie jak w Księdze Daniela „Mane, Tekel, Fares” zobaczył Muscat. Wraz z najbliższymi pasożytami przegoniono oficjalne od koryta. Pióro jest potężniejsze od miecza!


Jest nowy premier (de jure ale czy de facto?) I mamy pełną powtórkę z rozrywki. Nawet ciuszki mają tej samej firmy. Znowu wziąłem udział w Fun Run. Historia jednak lubi się powtarzać w krzywym zwierciadle. Bo nie było nikomu FUN (dwa miesiące trwały przecież demonstracje by Muskata odpiłować od stołka), ja też już nie RUN a tylko szuranie girami. Dopadłem jednak premiera R.Abela by się zapoznać. Tak, polityka mnie fascynuje, lecę jak ćma do świecy by z pierwszego rzędu poznać wszystkich tu ważniaków. Mam całkiem pokaźny VIP foto album. Przedstawiłem się i że z Polski i takie tam kurtuazje na okazję, on że się musi wybrać do nas. Rąsia, focia. Jeszcze ma szanse się wykazać. Los rzucił mu i NAM potężną rękawicę też z koroną. „Pomożecie ?! ”, pytał premier za moich lat szczenięcych Pomożemy ? To też w naszym interesie.
Poezja na koniec A. Asnyk
Głos wołający na puszczy.

Czasami doleci z burzą
Do uszu bezmyślnej tłuszczy,
Do wodzów, co kłamstwu służą,
Głos wołający na puszczy.

Grozą przenika ich serca...
Nie jeden porzuca łoże,
Drży jak schwytany morderca,
Lecz przestróg pojąć nie może.

Niezrozumiałym jest dźwiękiem
Głos wołający w pustyni;
Śpią dalej na łożu miękkiem...
I nikt pokuty nie czyni.

ps .1

https://timesofmalta.com/articles/view/the-king-and-his-watch-mark-anthony-falzon.759729
https://timesofmalta.com/articles/view/oh-bethlehem-kristina-chetcuti.759765
https://timesofmalta.com/articles/view/the-struggle-isnt-over-wayne-flask.759732
https://www.independent.com.mt/articles/2019-12-29/local-news/From-hero-to-zero-2019-The-year-which-saw-Joseph-Muscat-go-from-invictus-to-ignominious-6736217876

maria  •  2 hours ago

jesus suffered the greatest humiliations even from friends till he resureccted traiunphantly we ll wait and see

https://www.independent.com.mt/articles/2019-12-27/local-news/Joseph-Muscat-named-2019-man-of-the-year-in-organised-crime-and-corruption-6736217841


The Organized Crime & Corruption Reporting Project (OCCRP) noted that the leading factors behind the selection were "A murdered journalist. Shady offshore deals. A tiny nation in the grip of large-scale criminal interests."
Sorry to say that the people of this organisation do not know the real Joseph Muscat. They must have been fed by some biased individuals sitting comfortably in the European Parliament. All the truth will eventually come out. A little bit of more patience

ps.2 Tusk pokazuje mu drzwi ...


Komentarze

Popularne posty