Tańcz nie żałuj podłogi - Alicja Sośnia
Trwa festiwal Three Palaces mający na celu łączyć
promocję walorów maltańskiej architektury i kultury. Nazwa od
pałaców prezydenckich się wzięła (Valletta, San Anton i Verdala)
choć w tym roku inne wnętrza otwierają swe dźwierze dla widowni.
Pałac Parisio w Naxxar, Casino Maltese, kościoły i Muzeum
Archeologi. Tamże na piętrze zwanym Piano Nobile jest
oszałamiająca, wspaniałościenna sala, którą onegdaj rycerze
maltańscy z Prowansji okupowali na swe birbancko-bachanalskie
biesiady.
Kraina ta francuska słynie z lawendy (świetnej na mole)
i takiż kolor oraz złoty uderza nam w gały z każdej strony. Ależ,
ponaglam byście wpisali w swe kalendarzyki Pon lub Wto 11:00 gdyż
tańczyć tam będą studenci z Uniwerku Wydział Sztuk Scenicznych.
Pokaz jest nowym dodatkiem do festiwalu muzyce dotąd poświęconemu.
Wpatruję się w broszurkę i widzę Alicję Sośnię jako jedną z
performerek. Jest wymieniona na pierwszym miejscu i ma występ solo
pt. „Oddly Shaped Pearl” Choreography: Sara Accettura do muzyki
Antonio Vivaldi - La Follia opisują to jako „A
game of catch between the contrasts and ornaments of baroque music
and its obsessive fear of emptiness” . Potem z innymi jeszcze w
dwóch kawałkach „La Femme” i „off shore” .
La Femme
Choreography: Lili Kerezstesi
Dancers: Thea Cunningham, Nicoletta Pizzicotti, Alicja Sosnia
Music: Peter Lyondev - Kaval Sviri, Szájról szájra – Lidlidli
Bitch, Lover, Child, Mother, Sinner, Saint, Your Hell, Your Dream, Nothing In Between...
You take it, or you better leave it
Off Shore
Choreography: Nawel Skandrani
Dancers: Thea Cunningham, Nicoletta Pizzicotti, Alicja Sosnia
Video: Sergio Gazzo
Music: Anouar Brahem - Leïla au Pays du Carrousel, E la Nave Va; Souad Massi -
Ghir Enta; Bachar Mar-Khalifé - Ya Ness.
Flows and reflows from the shores of the Mediterranean. Playing with clichés between nostalgia, sensuality, anger, sadness, humour and irony. A voyage to the far reaches of North Africa and the Middle East so not to forget how this sea has brought us together yesterday, today. And tomorrow. And this despite the rejected and swallowed bodies we refuse to see and listen.
To połamania
...nie, nie – uda (i kolana) nego występu, się wybieram w W.
Komentarze
Prześlij komentarz